Bevar roen - en metodehåndbog til inklusion af elever med ADHD

BEVARROEN

u/moms: 340,00 DKK m/moms 425,00 DKK

Normal leveringstid 1 - 3 hverdage med tracking

Fri fragt (i Danmark) ved køb over 500 kr. (u. omdeling)

ELLER

PRODUKTBESKRIVELSE

Bogen er en håndsrækning til lærere og pædagoger og andre, der dagligt har til opgave at bidrage til en vellykket inklusion af børn med ADHD eller andre opmærksomhedsforstyrrelser i skolehverdagen.

Alle børn er forskellige, og der findes ikke én metode, der passer alle, men bogen tilbyder et teoretisk velfunderet overblik over et spektrum af tilgange og metoder, der kan hjælpe både eleven og den professionelle i tilrettelæggelsen af en struktureret og velfungerende skolehverdag.

Bogen er en ´værkstøjsbog´ med konkrete redskaber til at organisere undervisningen, så børn med ADHD bliver inkluderet i fællesskabet.

Bogen er bygget op omkring temaerne: relationsarbejde, struktur og organisering, undervisningssituationer samt forældresamarbejdet.

Hvert kapitel indeholder cases, der illustrerer virkeligheden for og med børn med ADHD - både fra barnets og den voksne professionelles perspektiv, lige som bogen også indeholder ideer til, hvordan man kan inddrage forældrene i det gode inklusionsarbejde. 

Forfatteren, Charlotte Andersen, er lærer i ADHD-afdelingen i Gladsaxe Kommune

Derudover foredragsholder og konsulent i forhod til inklusion af elever med ADHD i folkeskolen samt foredragsholder om skolehjemsamarbejdets betydning for elevernes trivsel.

Bogen er udgivet på forlaget Dafolo.  

Se anmeldelse på Folkeskolen.dk.

Detaljer

Bogen er en håndsrækning til lærere og pædagoger og andre, der dagligt har til opgave at bidrage til en vellykket inklusion af børn med ADHD eller andre opmærksomhedsforstyrrelser i skolehverdagen.

Alle børn er forskellige, og der findes ikke én metode, der passer alle, men bogen tilbyder et teoretisk velfunderet overblik over et spektrum af tilgange og metoder, der kan hjælpe både eleven og den professionelle i tilrettelæggelsen af en struktureret og velfungerende skolehverdag.

Bogen er en ´værkstøjsbog´ med konkrete redskaber til at organisere undervisningen, så børn med ADHD bliver inkluderet i fællesskabet.

Bogen er bygget op omkring temaerne: relationsarbejde, struktur og organisering, undervisningssituationer samt forældresamarbejdet.

Hvert kapitel indeholder cases, der illustrerer virkeligheden for og med børn med ADHD - både fra barnets og den voksne professionelles perspektiv, lige som bogen også indeholder ideer til, hvordan man kan inddrage forældrene i det gode inklusionsarbejde. 

Forfatteren, Charlotte Andersen, er lærer i ADHD-afdelingen i Gladsaxe Kommune

Derudover foredragsholder og konsulent i forhod til inklusion af elever med ADHD i folkeskolen samt foredragsholder om skolehjemsamarbejdets betydning for elevernes trivsel.

Bogen er udgivet på forlaget Dafolo.  

Se anmeldelse på Folkeskolen.dk.

Vi anbefaler

Vi anbefaler